Take me home,country road!

2007021622:26

Almost heaven, west Virginia
幾乎就像天堂一樣,西維吉尼亞州
Blue ridge mountains, Shenandoah River
藍色山脊的山脈,仙安杜河
Life is old there, older than the trees
那裡的生命很老了,比樹木還老
Younger than the mountains
不過比山脈還年輕
Growing like a breeze
像微風一樣成長
Country road, take me home
鄉村路,帶我回家
To the place I belong
到那個屬於我的家
West Virginia, mountain mamma
西維吉尼亞州,慈母般的山脈
Take me home, country road
帶我回家,鄉村路
All my memories gathered round her
我所有的記憶集中在她(媽媽)四周
Miners lady , stranger to blue water
礦工的太太,從沒見過藍色的水(大海)
Dark and dusty, painted on the sky
陰暗且灰矇矇的,漆上了整個天空
Misty taste of moonshine, teardrop in my eye
憶起私釀酒模糊的味道,淚眼盈眶
I hear her voice in the morning hours she calls me
我聽到她於清晨呼喚我的聲音
Radio reminds me of my home far away
收音機的聲音讓我想起了遠方的家
And driving down the road I get a feeling
正在開車回家的路上時,我有了一種感覺
that should've been home yesterday
我昨天就應該回家的

輕鬆的曲調,讓人聽來心情格外愉悅

每次聽到這首歌,就有一股想趕快回家的衝動

結婚後,回家的時間似乎比婚前來的少

所以更加珍惜每次回娘家的機會

尤其是雪隧通車了,回家真的方便了許多

可能平常台北的生活步調壓力大且緊張吧

總覺得回宜蘭,就像回到屬於自己的地方

沒有壓力,一切都是那麼自由,放鬆

難怪人家說:家是最安全的避風港

期待著初二回娘家的日子囉